top of page

Vad är Soul care?

Kort sagt så handlar det om att ta hand om din själ på ett djupare plan. Jag gör skillnad på begreppet self-care och soul-care då jag tänker att när du tar hand om din själ så arbetar du på ett djupare plan.


Self- care kan för mig handla om att ge mig själv tid att lägga en ansiktsmask eller gå och träna. Medan soul- care skulle kunna vara att ta tid för meditation, journaling eller träffa en samtalsterapeut eller coach.


Vi alla har olika definitioner av olika begrepp och jag vill förtydliga att detta är min syn på soul care, och det är den som kommer att fokuseras på denna sida. Min tanke är att varva tips och idéer kring både soul- och self care, men med målet att denna practice ska leda till ett bättre inre välmående.


Med kärlek och värme! /Jennifer





10 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Inlägg: Blog2_Post
bottom of page