top of page

Fullmåneritual

Att leva i fas med månen är något som sakta men säkert smugit sig in i mitt liv de senaste två åren. Sen jag började min spirituella resa med yoga och kristaller så blev det såklart oundvikligt att komma in på detta ämne. Och jag älskar det! Jag kan inte säga att jag följer varje månfas och allt vad det kan innebära, men jag har mina nymåne och fullmåne ritualer vilket jag mår så bra av.


För er som inte är så insatta i det här med månens faser och vad det kan betyda att leva i fas med månen, kan jag bara säga att det är så individuellt! Det finns klassiska ceremonier som folk har utfört i tusentals år, och så finns det enkla små ritualer eller rutiner som att t.ex. rena sina kristaller och sitt hem från negativa energier.

Just fullmånen står för att släppa taget om sånt som inte längre gynnar oss. Det här är en tid att verkligen lyssna inåt och nysta i det där som kanske inte är så roligt, men åh så nödvändigt. De känslor, rädslor, eller hinder som vi sätter upp för oss själv och som hindrar oss från att leva vårt bästa liv.


Idag gjorde jag min fullmåneritual, den kan se lite olika ut, men oftast består den av ett antal steg.

  1. Rena mina kristaller och min aura från negativa energier med salvia.

  2. Göra en tarotläggning eller en dra kort från mina orakel kortlekar.

  3. Skriva lappar med det jag vill släppa taget om och bränna dessa.

  4. Meditera och lyssna inåt för att connecta med mig själv och hitta lugn.

Hur man gör sin ritual är egentligen inte det viktiga, utan det viktiga är att ta tid för sig själv och reflektera kring de saker i livet man känner sig klar med. Det handlar inte om att kritisera sig själv eller sitt liv, utan att se vilka hinder man sätter upp för sig själv och släppa taget om dem. Lita på att universum guidar dig och håller dig i handen.


Happy fulloon mina vänner!

Med värme och kärlek/ Jennifer


84 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Inlägg: Blog2_Post
bottom of page