top of page

5 saker som tar din soul care till nästa nivå under 2021.

Uppdaterat: 22 apr. 2021

Gott nytt år! Nu drar vardagen igång för många av oss igen och jag kunde inte vara mer redo. Jag har haft jättefina veckor tillsammans med man och barn, men let's face it, rutiner är faktiskt rätt så härligt ändå. Hoppas ni alla är lika peppade inför detta nya år som jag är, jag har en så bra känsla inför 2021 att det inte kan annat än att bli ett riktigt bra år. Jag har bland annat som mål att ta min soul care till nästa nivå och verkligen gå på djupet med vad jag och min kropp mår bra av. Här kommer några tips på vad man kan göra för att ta hand om dig lite extra under det kommande året.








5 saker som tar din soul care till nästa nivå


Journaling- att skriva dagbok eller reflektioner har alltid varit ett riktigt life hack för mig, inte bara för att jag älskar att skriva och för att få utlopp av min kreativitet i text, utan också för att det är så skönt och välbehövligt med en riktig "brain-dump" då och då. Har du inte skrivit innan så kan du med fördel börja smått, kanske skriva reflektioner kring veckan som gått på söndagarna. Men något som jag också börjat med och tycker har varit väldigt kraftfullt, är att skriva morgondagbok. Det här är inget jag går tillbaka och läser senare, utan ett sätt att helt enkelt tömma hjärnkontoret på tankar som kanske dykt upp under natten eller som man har inför den kommande dagen. Testa och se vilken skillnad det kan ha i ditt liv!


Dagliga rutiner - och då menar jag inte dina dagliga måltider eller hämta/lämna barn osv. Utan rutiner du gör för DIG och som DU mår bra av, det kan vara allt från en daglig lunchpromenad, ett kvällspass med yoga innan läggdags, en stund för meditation på morgonen. Det här kan variera i all oändlighet och den enda som vet vad du behöver är du själv, men jag råder dig verkligen att hitta något som du vet att du mår bra av och som du vet att du kan göra till en daglig rutin. Gör denna rutin under 30 dagar och utvärdera sedan hur det har känts, är det något du vill fortsätta mer, är det något du vill lägga till? Vi människor är vanedjur, vare sig vi vill det eller inte, och vår kropp och själ mår bra av att ha rutiner, hur spontana och härliga vi än vill vara och leva så behöver vi alla dessa återkommande rutiner för att kunna landa i oss själva och hitta återhämtning på ett djupare plan.


Spendera tid i naturen - det här är något jag ofta har prioriterat bort till förmån för att lägga mig på soffan med mobilen eller en bra serie. Men faktum är att jag har märkt hur mycket mer energi en riktigt härlig skogspromenad ger, till skillnad på en slö stund på soffan som snarare har gjort mig ännu tröttare och segare. Och det är ju faktiskt så, att spendera tid i naturen har så många härliga hälsofördelar. Inte bara rör du dig och får en god portion med motion, du fyller också din kropp med nytt härligt syre och förhoppningsvis också en dos med D-vitamin (iallafall under de ljusare årstiderna). Vi som intresserar oss för våra energier och frekvenser vet också att naturen är ett jättebra verktyg för att grunda oss och balansera våra energier. Så ut i skog och mark med er!


Skaffa en hobby -. det här var något som tog mig en väldans massa år att hitta. Jag har haft intressen som kommit och gått, men aldrig någon riktig hobby som jag verkligen har känt varit min egen där jag kunnat hämta energi och glädje. Under det senaste året har min hobby mer och mer växt fram i form av de eteriska oljorna och min spirituella resa, och även om det också blivit en del av mitt jobb så är det det närmsta jag kommit en hobby i vuxen ålder, och det är jag ändå glad över.


Lägg tid på din personliga utveckling - det här är också något som på sätt och vis har blivit en hobby för mig, men som jag tycker ger så mycket på alla plan i livet. Och det finns sååååå mycket resurser på detta ämne där ute, mina favoriter är poddar, böcker, Youtube videos, och man kan verkligen hitta det som tilltalar just dig. Vare sig du intresserar dig för personlig utveckling i kombination med spiritualitet, ledarskap, föräldraskap, idrott eller vad det än kan vara så är mitt råd att börja söka! Googla dig fram till föreläsare du känner dig inspirerad av, sök på biblioteket bland självutvecklingsböckerna eller på hyllan med memoarer för att hitta nya människor att inspireras av. Möjligheterna är obegränsade.



12 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Inlägg: Blog2_Post
bottom of page